îmbogăţitul prin diferenţă

Prietenii mei nu seamănă neapărat unii cu alţii. Cel mai vizibil e în ce măsură nu seamănă unele cu altele prietenele mele. Prietenele mele (şi să mă iertaţi pentru descrierea care mă duce cu gândul la o poezie cu păpuşi) sunt organizate sau aventuroase, de încredere sau de bucurat repede, când le apuci, linse sau creţe, senzaţionale în eticheta lor sau cu gusturi extravagante, iubicioase sau distante, umane sau reale, visătoare sau independente, cu cariere sau cu copii sau cu amândouă, sportive sau sedentare, în ţară sau în lume sau în amândouă, deschise ca un jurnal intim băgat sub nas sau misterioase ca un boboc de magnolie, bibilite sau bricolante, schilave sau rubensiene, gurmande sau autiste în materie de introducere de combustibil în sistemul propriu, pudice sau nudiste, teatrale sau introverte, dar toate, absolut toate adorabile (my people are good people). Deliciul maxim este că, oricând mă găsesc într-o încăpere cu una din ele, independent cât timp a trecut, discuţia curge ca şi cum nu s-ar fi oprit niciodată, şi numai rar mă trezesc schimbând rapoartele de activitate de la ultima întâlnire. Dacă e pe limba noastră comună şi 1 la 1, n-am trăit niciodată un moment stingher cu vreuna din ele în care să trebuiască să rememorăm cum eram noi prietene altcândva. Calitatea asta a stofei prieteniilor e pentru mine definitorie – diferenţele de formă îmi oferă un puhoi de perspective asupra lumii, dar totul pe baza unui nucleu de încredere mai mult sau mai puţin identic în toate cazurile. Oare pe baza lui, ele s-ar plăcea şi una pe alta?

Lasă un răspuns

