Ars poetica

Cred că am să mai rămân în trenul ăsta o ţâră

Bălmăjeala în limbi fragmentate pare o muză generoasă

Şi, cum oricum plouă şi mintea mea de muncit nu se-ndură,

Aici aş putea să-mi savurez singurătatea accidentală ca pe un cappucino cu spumă groasă.

**************

Deşi, dacă sunt sinceră, vreau să-i urlu americancei din faţă „SHUT UUUUP

You overemphatic, selfimportant, all-knowing though ignorant gnat!!!”

Evident, nici eu de suficienţă nu scap

Doar că tac mai des, ca să nu mă fac, ca ea, de rahat.

**************

Teroarea maximă e că o să creadă careva că sunt proastă

Că scoica bunului meu simţ îi va calcina, scrâşnind, pernuţa piciorului.

Deşi, socratic înţelept, ştiu că neştiinţa mea e vastă

Mă intimidează fiecare fum cu miros de Thesaurus al „autorului”.

**************

Şi pe lângă groaza că, dacă deschid gura, o să mă ia lumea la mişto

Mă încătuşează şi mitul că trebe să fiu inspirată

Că poezie se scrie cel puţin ascultând pe fundal un fado –

Doar nu crede nimeni că poţi produce pe tren un poem cu vreo valoare adăugată?!?

2 gânduri despre “Ars poetica

  1. :))))))))))
    Chestia cea mai tare e jocul subtil cu autoironia, amestecat in aparentul prozaism… Pe de alta parte, asta e pe muche de cutit, ca unele (nu multe) stanze (ca e mai corecta asa, in cazul asta, decit „versuri”) cad direct intr-un prozaism neslfuit. d
    De exemplu „Dar de capcana semidoctismului şi centrării pe sine nici eu nu scap”, lung s explicativ.
    Ma topesc dupa nevoia ta, pina acm invizibila, acum vizibila, de a muzicaliza/rima, jucind pe contratimpi (de-aia ziceam de Geo D). Doar ca, in asemenea conditii, eu cred ca cel putin o data intr-un poem rima trebuie sa cada surprinzator, contrariant, scuturind cititorul din mecanica previzibila.
    Mare supriza, mai vreaaaauuu!

Lasă un răspuns

