Listă pentru moş Niculae

Anul ăsta, moşule şi dragă Zwarte Piet,

am hotărât să downsize (No shit!).

Deci, în loc să veniţi cu un sac de daruri, vă propun

să lăsaţi un container în faţa casei, în care să pun

tot ce nu-mi trebuie – spre redistribuire.

Deja am pus deoparte, cu complicate chinuri de despărţire

o primă ofrandă: 5 kile de masă corporală –

se pot împărţi undeva, în Africa, pe la vreo şcoală –

oricum s-ar putea să le capăt într-o lună înapoi

(degeaba insist eu că aş avea alte nevoi).

Am mai socotit că am de dat

vreo patru telecomenzi, un video, cinci telefoane vechi – o ja, en de kat

(trebuinţa pisicii e oricum greu de dovedit

şi aşa-l fac şi pe bărbatu-meu odată fericit).

Tot din pur altruism, aş dona în numele lui

ruptura de menisc, poate-i trebuie nu-ştiu-cui

Eventual unui fotbalist istovit

(sau nevestei lui, deşi o avertizez, din proprie experienţă,

pacientul nu prea poate fi folosit).

Din marea de lucruri care nu-mi trebuie, mai alung

toate treptele din casă – mie-mi ajung! -,

tot ce creşte peste trei centimetri de iarbă în grădină

[integrabil eventual într-o dietă bovină

deşi cică vaca nu e milieuvriendelijk destul

atunci când o creşte fermierul (şşşşt! – o-lan-dez) nesătul],

praful („din pătură şi din covor”), omniprezent şi perfid

reutilizabil pentru a face Polul Nord din nou solid

şi, moşule, ţi-aş mai da şi sănătatea mea mintală,

cred că mă pot dispensa de ea dacă ajută niţel politica mondială

(Fiindcă, sincer, nu ştiu ce-ţi cer alţii, dar eu aş adăuga la tine-n stoc

un car de minte şi-un dram de noroc!).

Deci, dacă mă uşurezi de ce-ţi foloseşte din astea toate

Am să am loc de acumulat noi şi nemaivăzute păcate

A căror povară o voi lepăda, ca măgarul

în containerul de la anul,

făcându-mi iar sufletul pur ca cleştarul.

3 gânduri despre “Listă pentru moş Niculae

  1. Isuse, ai voie sa rizi cu lacrimi la un poem? Da, zise Mintuitorul, facind cu ochiu’ spre camera de luat vederi.
    Deci, am ris (impreuna) cu lacrimi (minus ruptura de menisc)!

Lasă un răspuns

