Exorcism

Deşi nu cred că există

îşi bagă coada-n fiecare oală care-mi dă în foc,

în fiecare întreprindere intervine ad-hoc

făcându-mi până şi înjurătura pesimistă.

Îmi ţine liftu-n loc când mă grăbesc,

îmi bagă la apă, în ciudă, puloverele la spălat

îmi fură minutele pe care le-aş putea petrece inspirat

şi-mi îngălează mintea când mă plictisesc.

Personajul ăsta cu mii de feţe enervante – dracul

vorbeşte, ca Ceauşescu, şi de la fierul de călcat,

împuindu-mi creierul cu un fungus parazit bine ancorat

care reuşeşte să ucidă „fleacul”.

În loc să zic deci: „un fleac – m-au ciuruit”

Consum găleţi întregi de adrenalină

Apărându-mă în zadar de realitatea concitadină

pe care parcă o croieşte dracu’ (în Taiwan), la nesfârşit.

Aşa că mă străduiesc astă-seară să exorcizez de-draci-umplutul

Ca să nu mai îmbii pacea interioară cu ciocolată

Cu fierul lui de călcat voi face iarăşi rufăria mai lungă şi mai lată

Şi minutele de întârziere îmi vor alimenta, fără vinovăţie, şezutul.

Lasă un răspuns

