Oceanul fericirii

Oceanul fericirii era de iută verde. Pe el pluteau bărcuţe de hârtie cenuşie cu steaguri fixate cu agrafe de birou. Oceanul fericirii mirosea a praf, dar nu se deosebea prin asta cu nimic de restul încăperii largi, populate de scârţâit de parchet fără urmă de lac şi de foşnet de pagini şi fişe de carton. Unul din ţărmuri se proptea abrupt în faleza unei uşi nemăsurat de înalte pentru metrul meu şi vreun sfert de la vremea aceea. Pe malul opus, la Soci cum ar veni, era o fereastră mare, a cărei orientare îmi e imposibil de dibuit acum. Iar în sud, de unde intram eu întotdeauna în valuri, se înălţa catedra autoritară a bibliotecarelor, în spatele căreia aveam voie să mişun în voie, mama fiind una dintre ele. Îmi aduc aminte rânduri-rânduri de cărţi cu poveşti nemuritoare şi plictiseala după ce le terminasem pe toate. Îmi aduc aminte leagănul din spate, în care mă dădeam cu orele până mă striga mama de la etaj să mănânc sau să mergem acasă. Îmi aduc aminte botezatul unei Elvire (în oraşul cu pricina era în anii aceia un belşug de Elvire şi Moriko şi alte nume exotice mie) în Ocean, dar nu-mi aduc aminte de ce Oceanul a lăsat o impresie aşa de adâncă, fiindcă a fost un joc de o singură zi. Poate pentru că, stăpână lui fiind, le împărţeam bibliotecarelor şi vizitatorilor mai de-ai casei preaplinul vacanţei – şi plictiseala prăfoasă era fericire când exista şansa ca mama să facă tort seara fără nici un motiv. Dincolo de Ocean, aveam să aflu mai târziu dintr-o carte, se întindea neantul necredinţei. Cu siguranţă, în timpul bălăcitului trebuie să mi se fi lipit o bărcuţă de piele. Dar, în mare, I’m safe.

Lasă un răspuns

