cu mine, pentru mine

La un moment dat, alergătura cotidiană a tras de clopoţel şi mi-a zis – e important să faci şi ceva pentru tine, altfel te ţicneşti. Şi, deşi nu aveam timp, am compartimentalizat şi mai bine alergătura şi am creat locşorul ăsta, pentru ideile care plutesc în timpii irosiţi în tren. Şi de fapt am reinventat tricotatul în tren, care e numai pentru tratarea nevrozei mele, cititul compulsiv, care e numai pentru mine, scrisul de bălării, care mă confruntă cu vidul de după cuburile de tetris… toate lucrurile pentru mine fiind cele cărora pot să mă dedic atunci când sunt singură-cuc, de obicei în mijlocul unei mulţimi. Îndesarea lor (a tot mai multelor lucruri care îmi plac şi pe care mi le dau voie) în timpul relativ redus al navetei, alături de temele la polonă, face ca me-time să stea pe punctul de a exploda şi, ca atare, tricotatul să se mai mute seara, înciudat, şi în faţa televizorului, ca un drept câştigat; dar şi ca tot ce fac în rest să fie, pe nedrept, redefinit ca not fun. Ca şi cum lucrurile fun sunt numai alea pe care le pot face doar cu mine, în pacea nepăsării de cine ce crede, cine ce nevoie are, iar relaţiile cu cei din jurul meu fac parte dintr-un exerciţiu de dăruire continuu de la care nu aştept să-mi aducă vreo bucurie. Ceea ce e o tâmpenie şi un neadevăr. Pare-se că eforturile de a umple găurile nu fac altceva decât să creeze găuri mai mari, crimă curată pentru un nevrotic (ah, Irina, dacă ai şti tu câtă dreptate îţi dau pentru teoriile tale cu apa de la WC!). Trebuie să cumpăr altă formulă de gled mental să netezesc găurile.

Un gând despre “cu mine, pentru mine

  1. I think fun is grossly overrated nowadays. Dacă sunt singură ca să-mi pun gândurile în ordine (sau să-mi răvăşesc sentimentele, whichever may apply), n-aş putea spune că mă amuz, dar nici n-aş putea trăi fără exerciţiile astea de igienă mentală. Cred că avem nevoie ca de aer de momente de singurătate; în fond, nu putem trăi veşnic în piaţa (mai mult sau mai puţin) publică, mereu priviţi şi mereu chemaţi să ne explicăm. And I find the loneliness in the crowd perfectly satisfying.

Lasă un răspuns

