ianuarie 2011 – diary entry

Oare ce mă pândeşte de-aici încolo? Matei zice că una e vărsător cu purcel şi cealaltă săgetător cu bou. Auzi tu, bou! Adică una e aeriană, hedonistă, creativă, iar cealaltă flăcărie, temerară, căpoasă. Ca şi cum ar trebui să mă oglindesc scindat în puii ăştia – oare o să văd şi ceea ce nu recunosc de la sine/mine? Oare cum o să fie ele când n-o să mai vorbească în „mama, pernuţa!” şi „mniam-mniam-mniam!”? Ce-o să vrea de la lume? Cum o să arate puştia lor într-un loc căruia încă nu-i înţelegem noi rosturile, dar care lor le va fi singura casă? Vom avea destulă răbdare, destul timp, destulă minte să le călăuzim fără să le modelăm aripile după personajele noastre? Vor şti să se bizuie pe încrederea noastră? Şi mai ales, cum ieşi din atacul de panică şi intri în che sera, sera….?

Mă uitam aseară ca o muscă pe plafon la primul mers al piticei nr.2 de la un perete la celălalt, cu mine în spatele ei, păzind-o să nu pice. Şi vedeam cum, cu fiecare pas al ei mai sigur, spinarea mea se relaxa câte un pic, crescându-mi infinitezimal încrederea că nu va trebui s-o prind, că acum poate ce nu putea cinci minute mai devreme. Oare aşa o să crească, sensibil, ca un aluat dinspre noi către ele, modelându-se cu fiecare clipă de viaţă, întreaga relaţie? Oare o să reuşim să vedem fiecare pas spre independenţă şi să nu le legăm de noi prin nerecunoaşterea a ce şi în ce măsură pot singure? Oare o să vină ziua în care o să-mi aud răsuflarea uşurată cu totul, că mi-am făcut treaba şi că pot să nu mai stau întinsă ca plasă de prindere absolută? Mor de curiozitate ce va ieşi din boţurile lor de lumină. „MIJN mama”, zice una, şi ce, nu-i aşa? Mai a ei decât orice am fost vreodată.

Un gând despre “ianuarie 2011 – diary entry

  1. Imbarligarea asta de sentimente si minunatii in toata simplicitatea si universalitetea faptelor (un prim pasit de pitic) este frumusetea. Enjoy! Da’ „enjoy it” pana simti ca explodezi de atata minunatie!

Lasă un răspuns

