ianuarie 2011 – diary entry2

Apropo, am scris ianuarie 2009 şi a trebuit să şterg. Se pare că mintea mea nu ţine pasul cu goana feroce a zilelor. Îmi vin tot timpul propoziţii cu „parcă ieri…”. Şi deşi, în fapte, timpii trecuţi se justifică (adică fiecare fărâmiţă e umplută cu întâmplări, nu întotdeauna şi cu sens), mă întreb la fiecare zi de salariu când naiba a trecut încă o lună. „Mergem să-i vedem în ianuarie”, zicea deunăzi omul meu. Şi eu mă gândeam – „Păi în ianuarie când, că dacă mai clipesc de două ori e ziua copilului şi s-a făcut februarie!”.
Cu ani în urmă mă opream din goană de ziua mea sau de anul nou, mă aşezam undeva unde e linişte şi cugetam – aşa, ca la Demostene Botez, cu „ce am făcut eu oare azi”. De câtăva vreme constat că nu mai văd cifrele, că spun cam cu jumătate de an înainte că am vârsta pe care urmează să o împlinesc, (ca să mă obişnuiesc cu gândul, dar şi pentru că nu mai are importanţa aia cumplită a împlinitului de 18 ani) după care uit o vreme cu totul unde mă aflu pe calendarul personal, ba subconştient, chiar şi pe cel oficial, de vreme ce degetele mele tastează 2009. Asta poate şi pentru că cifrele nu sunt importante, după cum am stabilit deja, pentru un consumator de litere. Dar şi pentru că ritmul repetitivităţii şi al adaptatului la schimbare mă poartă înainte ca un val dintr-ăla bun de surfing, permiţându-mi numai să-mi ţin capul la suprafaţă, nu şi să conştientizez forţele din jurul meu.
Azi n-am făcut mare brânză, am făcut întâmplări, nu şi sensuri. Poate că, în ciuda egocentricităţii dezgustătoare a peticului ăstuia de quilt virtual, el o să-mi oprească întâmplările şi o să-mi confirme conţinutul (if any). Adică n-o să fac sens (hihi, bleah-bleah), ci o să scriu sens. Sau nu.

Un gând despre “ianuarie 2011 – diary entry2

  1. E o chestie cu firul de par dintre intimplari si sensuri. Pe de alta parte, imi vine sa zic, prosteste, ca singurl lucru care face sens(ul) la viteza reala a vietii e impartasirea bucuriei. Sau chiar impartasirea, de orice fel ar fi ea.

Lasă un răspuns

