In gedachte zondigen

Naar huis slenteren door fletse lucht
Verlangend naar vitamine D, vers gemaakt door de zon.
Als het mijn thuis is, lijkt een miljoenenstad een gehucht
Maar een mens kan toch kwijnen onder al dat beton.

Hoe onfunctioneler de uitdrukkingsvorm, hoe vrijer ik me voel
Al zal je deze keus niet snel begrijpen;
Prozaïsche zinnetjes met een gedichtensmoel
Liggen voor me voor het grijpen.

Vandaar dat ik vandaag wat later thuis zal komen
En niet zal opnemen – ik moet wat orde in mijn zinnen maken.
Ik heb mijn vrijheid eventjes voor lief genomen
En wandel ermee rond in een denkbeeldig staken.

Naar huis slenterend door fletse lucht
Hoef ik nog geen smoes te verzinnen;
Je zal niet achter de deur wachten met een zucht –
Mijn vrijheid en ik komen op tijd binnen.

Lasă un răspuns

