potenţial diabet

Ador bunătăţile imperiilor noastre importate
Îmi rimează-n creier o-ntreagă carte de bucate
Mâncate sau (două-trei) numai citite
Minunăţiile mi se par desăvârşite,
Iar când menţionează careva o umplutură
Îmi plouă brusc în gură:

Plăcinte, bureci, merdenele,
alivenci, vărzări, minciunele,
poale-n brâu, colţunaşi,
baigli, dobrogene, papanaşi,
langoşi, kurtös kalacs, măcinici,
salam de biscuiţi, savarine, covrigi,
saleuri, pufuleţi, pricomigdale
doboşuri, amandine, dulceţi de portocale,
baclavale, spumă de vişine, sarailii,
cataifuri, şerbeturi fistichii,
lapte de pasăre, şarlotă, rahat
pască, turtă dulce, corn cu caşcaval afumat,
şuberek, alviţă şi halva,
Albă ca zăpada, peltea,
vată de zahăr, zmeurată, cozonac cu mac,
Richard, Krantz, Jauffre, coupe Jacques,
brânzoaice, tăvălite, gomboţ cu prune,
profiterol, parfait de alune,
năut, castane, floricele
magiun, sugiuc, bezele,
colivă, covrigi polonezi, negrese,
clătite sau blinile coanei preotese,
ştrudele, băscuţe, batoane de susan,
casată, socată, seminţe de bostan,
cornuleţe, grisine, napolitane,
eclere, checuri, fantastic fondante bomboane,
doiniţe, cremeşuri, pandişpan,
creme de zahăr ars, grişuri cu lapte, marghiloman…

şi mă opresc, nu că tolba-ar fi goală
dar mi s-a cam aplecat – să nu dau în vreo boală.

Un gând despre “potenţial diabet

  1. :)))))))))))) Lesin! N-am mai pus nici in cafea zahar, de luni de zile (exceptind expressoul de circiuma, de la care-mi face inima BOOOM, si ala indoit cu mult lapte!)

Lasă un răspuns

