blogul ca confesional

„an insufferable know-it-all”, cât de tare Hermione îmi defineşte momentele de ruşine că iar am vorbit prea apăsat, am tăiat cuvântul cuiva în goană, sperând în sinea mea să nu-i încurc prea rău, dar să zic totuşi şi eu… Că am râs prea cu poftă, când susceptibilitatea altuia ar putea să fi interpretat că… Că am căutat pe wikipedia sau pe imdb ca să-mi dovedesc dreptatea prin implicarea unui terţ într-o controversă irelevantă – dar dreptatea aia, când eşti „verschrikkelijke betweter”; oare de ce lucrurile care te compun şi te fac uneori folositor sunt totodată sursă de ruşine? Iar am păcătuit, părinte, iar nu mi-am văzut lungul nasului, a vorbit gura fără mine, am făcut un banc prea mult, m-am simţit prea în siguranţă şi mi-am imaginat că şi cei cu care convieţuiesc îmi împărtăşesc siguranţa şi că nu le pot face rău. Pare că totul e o negociere a unui punct de echilibru extrem de fragil între ce dai şi ce păstrezi, între ce crezi şi ce spui, între cine eşti şi cine vrei să fii, între munci, vieţi, relaţii, răspunderi, amoruri, vieţile altora… un gest în plus şi faci o zbârcă. Şi uneori o vezi în timp ce o faci, dar nu mai e loc de dres, şi dacă o admiţi, e ca o pată de grăsime pe care te apuci s-o ştergi cu şerveţelul – se face doar mai mare. Şi dac-ar fi să facem penitenţă realmente, ce, n-are dreptate Yusuf? Se aruncă chitara cu totul – se-nchide, în cazul ăsta, blogul, se tace cu adevărat. Doar că nu cred în penitenţa care neagă substanţa penitentului. Deci se înghite ruşinea cu linguriţa şi se merge mai departe. Sperând că ăia dragi o să ştie că „but she meant well”.

Lasă un răspuns

