clorofilă

Pe peronul trenului e îmbulzeală. Pe lângă feţele obişnuite, pe care le înveţi încetul cu încetul în patru ani de navetă (sau dacă nu feţele, atunci combinaţiile specifice de glezne subţiri în pantofi cu toc de culori neaşteptate care semnalează prezenţa unei anumite tipe cu părul creţ, sau hăinuţe hipioate-şic şi umoare matinală infectă – o post-studentă şatenă), azi mişună multe costume şi cravate. În schimb rucsacii hiperplini şi purtătorii lor uşor mirositori au dispărut. Îmi ridic braţul să mă scarpin la nas, fiindcă în mână am cafeaua şi ziarul, şi conştientizez cu încântare că pielea antebraţului are încă un iz de pârlit-sărat. Colcăiala încă nu m-a prins în vârtejul ei rutinier, în care ochii ţi se golesc de noimă şi de bucurie. Am baterii noi.
În lipsa chefului de a googăli după o carte de biologie care să-mi explice cum se metabolizează vitamina D din lumină şi care e efectul ei asupra ordinii lucrurilor în corp, dar şi sub influenţa zâmbetului de ieri la publicarea celei de-a un miliard o suta cercetări cu impact micronic, conform căreia ascultatul de Wagner îţi reduce zahărul din sânge (mă rog, intuitiv sună plauzibil, sigur că glicemia scăzută nu explică nazismul, da’ o oarecare grumpiness orişicât, mă-nţelegi…), fantazez despre cum în piele există nişte celule care funcţionează la fel cu clorofila. Un fel de fotovoltaice. Căci la mare mănânci muuuult mai puţin. Şi dormi pe sponci, dar nu eşti obosit. Şi creşte nivelul energiei vitale. Şi, măcar vreme de câteva săptămâni, ai o privire care pare vie. Probabil că în vastul efort de a crea condensatori deştepţi care să înmagazineze mai bine energia, o să facă la un moment dat şi unul implantabil, cât să rezişti în ţările nordice după ce se stinge lumina. Dar până atunci, îmi mai mâşâi din timp în timp pielea (care seamănă, pentru prima oară de vreo doi ani, cu ce-mi aduc eu aminte despre ea).

Un gând despre “clorofilă

Lasă un răspuns

