fum pe urechi

Birocraţie. Cineva face un sistem care atribuie prioritate copiilor care se înscriu la şcoală conform unei sume de criterii. Fiecare şcoală hotărăşte ce pondere acordă criteriilor cu pricina. Sistemul funcţionează excelent dacă ştii când să te înscrii în el. Dacă nu, ghinion.

Înscriu copilul în sistem la 15 ianuarie, pândind zile de-a rândul prima zi de înscriere, că ştiu că la copilul mare a fost important când intri pe site. Aflu ieri că trebuia s-o-nscriu de acum un an, când tocmai împlinise un an ea însăşi, că pentru copiii din 2009 nu mai sunt locuri -s-au distribuit în cursul anului. Nici în şcolile pentru care au prioritate fiindcă le merg fraţii acolo la şcoală. Nici în şcolile cele mai aproape de casă (criteriul doi). Nici… nicăieri. În clasa în care ar trebui să intre copilul meu cel mic stau acum 14 locuri ca „libere” pentru copiii născuţi în 2010. Nu se poate face nimic – copilul meu e cu două săptămâni prea mare şi nu l-am înscris la timp – şi ţine de mine să dovedesc că nu m-a anunţat nimeni că trebuia să-l înscriu. Ei au trimis broşuri tuturor părinţilor de copii din 2009. Garantat! Şi ce să fac? Să o-nscriu la toate şcolile, în funcţie de preferinţă, chit că pe site scrie că nu sunt locuri. Poate se mută vreun copil. Poate moare măgarul, crapă-mpăratul. Că sunt mai multe locuri în şcolile din afara oraşului. No shit! Poate o să pot să mă duc cu un copil pe jos la 8.30 la patru străzi distanţă şi cu alt copil cu maşina în afara oraşului, la exact aceeaşi oră. Şi după-amiază să le iau. Că le pare rău că nu am înscris-o la timp, ar fi avut prioritate (DAR SUNT LOCURI în aceeaşi clasă care începe la 1 septembrie!!! -nu, nu e aceeaşi clasă, dacă copilul e din 2009 se presupune că e cu un an mai mare – aşa vede sistemul). Că le pare rău că s-a mutat şcoala şi că din cauza asta stau mai departe de ea, ca atare am picat la criteriul doi. Că ăsta e sistemul, pot să fac plângere, dar până una-alta o să fiu pur şi simplu pe nişte liste de aşteptare. Diverse liste. Că să am răbdare, o să se ivească ceva, sau o să ne propună o soluţie după ce ne resping toate şcolile pentru care trebuie s-o înscriu, deşi ştiu că nu sunt locuri :))) . Cineva a gândit un sistem, eu am ratat modul de utilizare… Aaaarrrrghghhh!

Un gând despre “fum pe urechi

Lasă un răspuns

