mormăi în barbă

Toate limbile pe care le pot pricepe în momentul de faţă lucrează cu operatori logici. „Toţi x” e altceva decât „unii x”. Mi-e limpede că unele limbi sunt mai stricte în delimitări decât altele, dar, atunci când limba mea are operatori care pot fi folosiţi, mă scoate din minţi argumentul „Nu contează că e imprecis, în română sună mai bine…”. Ca să sune „mai bine” (şi sunt ultima persoană care să zică că sunatul e overrated) prefer să reformulez tot în loc să schimb operatorul şi să zic „ceilalţi” atunci când în original scrie „alţi” (adică nişte indivizi din mulţimea [lume minus eu], nu toţi indivizii mulţimii [lume minus eu]). Asta nu e matefizică, e ordine minimă în ce gândeşti. Mi-a fost servit în ultima vreme tot mai des argumentul că diverse formulări în română „nu înseamnă neapărat”, sunt „numai un fel de a spune”. De, cum zice un prieten, „on commence a se poser des questions”. Adică ori nu mai înţeleg eu cumsecade operaţiunile logice în română, ori ele devin încetul cu încetul superflue. Aşa, cam cum relaţia cauză-efect în corupţie se şterge pe zi ce trece.

Un gând despre “mormăi în barbă

  1. KOREKT, in totul de acord: caderea geometrica a preciziei structurilor morfologice si sintactice este CHIAR simptomul dereglarilor logice si axiologice.

Lasă un răspuns

