o comună

În înţelepciunile sale pe care eu mi le fac legendare, zicea mama ceva despre confortul fantasmatic. Şi cum m-am trezit visând (la o bere mai producătoare de endorfine decât toate berile băute anul ăsta la un loc) din nou la comunitatea hippioată (for lack of a better term) în care îmi imaginez că mi-aş dori să trăiesc, m-am hotărât să-i dau chip, ca să-i reduc puterea (fantasmatică).

Se făcea deci că era, undeva, un loc în care eram, cum zice H, „toată lumea împreună”. Că ne doream cu toţii (adică toţi ăia care avuseseră nenorocul să dea peste ei japca iubitului lor de către mine) să fim acolo, cu căţel, purcel, bărbaţi, amanţi, neveste, să trăim din cultivat cartofi, împletit şosete şi muncit la distanţă pe net, că, fiind noi foarte la fel şi totuşi foarte diferiţi, eram capabili să avem grijă unii de alţii în mod relativ autarhic şi să ne umplem vieţile cu conţinuturi foarte diverse, cât să aibă fiecare de unde alege, că copiii noştri se bucurau unii de alţii şi îi creşteam la grămadă, dar fiecare cum îl tăia capul… Se făcea, mă tem, că trăiam într-o chestie care seamănă al dracului cu facebookul, doar că vă aveam mereu aproape de-adevăratelea, risipiţilor şi iubiţilor! Se făcea că eram o comună.

2 gânduri despre “o comună

  1. :)))) „Mama, stii ce vreau eu? Asa, sa fim impreuna, eu, tu, tata, Doru, Laura, Ana, Paul, toti impreuna…” (Pe Nicolae Titulescu, undeva cam intre biserica Sfanta Vineri si Grivita, cindva, probabil prin 1987, maxim 1988). Da’ mishto bere ai baut, de visezi ca la noua ani, cu minuscule adaptari contextuale… Comunisto fantasmatica ce esti!

  2. de aia şi făceam mişto de mine, de aia reductio ad absurdum. Şi de-aia m-am zgâlţâit că unul din copii reproduce „eu nu vreau să mă fac mare niciodată” şi ălălalt vrea „toată lumea împreună”.

Lasă un răspuns

