cu plugusorul, cu religia

Cred că am dezvoltat o nouă alergie. Fără să fi trecut la un ateism convins, lucru pentru care fraţii mei mă vor dispreţui discret, am constatat că nu mai am nicio toleranţă pentru trăirea declarativă si ideologizantă a religiosului, chestie pe care fraţii mei o vor pricepe mai bine.

Acum vreo două luni am citit un articol simpatic pe un blog. Am mai cotrobăit niţel, fata aia emigrată din România părea să scrie poveşti în care mă regăseam. Am lipit-o la mine în blogroll, să o citesc. După al patrulea articol consecutiv despre simţirea creştină şi cum Vestul, în general, e nefericit fiindcă îi lipseşte spiritualitatea, am ras-o ( fiindcă măcar în universul blogului meu sunt stăpân). O fostă prietenă din şcoală face propagandă (politică) pentru Israel pe facebook. Intens. Cum aici aspectele religiosului şi cele ale politicului nu sunt separabile, şi cum loc de-ntors de acolo nu mai e, am făcut unsubscribe all. Că sunt laşă, nu îmi place să ştie că am scos-o de pe lista de prieteni. O altă fostă prietenă din şcoala primară face propagandă pro-life pe Facebook. Tot politic, dar din motive religioase. Unsubscribe. Judgemental? I beg to differ. Minunate trăirile spirituale şi identităţile de grup ale fiecăruia, până încearcă să mi le bage pe gât şi să-mi zică că trăiesc prost fiiindcă nu mă afiliez. Încă parlamentez cu mine însămi zilnic dacă să nu filtrez pagina de la criticatac pentru vina frecventă de a explica totul prin dioptrii marxiste – în fond, tot un soi de religie. Dar încă mă ţine nevoia de informaţie din surse divergente. Still, Bau-Bau!

Un gând despre “cu plugusorul, cu religia

  1. Da. Eu nu m-am mai dus la terapia aia minunata din pricina asta, fiindca terapistul (altminteri, exceptional) ma tinea de mina la plecare si-mi amintea mereu ca nu el, ci Bunul Dumnezeu… Lucru pe care eu il resimteam ca pe-o agresiune fizica. Mi-a indreptat spatele dar parea ca vrea musai sa cotrobaie in ce si cum cred. Cred, desigur, ca Bunul Dumnezeu are cuvintul esential de spus despre cit si incotro e firul vietii mele. Doar ca eu nu-mi perimt sa fac nici un soi de REMINDER asemanator. Imi permit doar sa traiesc, pe cit pot, in acest spirit. Vorbele par a fi alaturea cu – ori chiar impotriva – spiritului. Cit despre Critic Atac, asta e alta ciorba.

Lasă un răspuns

