diavolul contabil

În capul scărilor

visez

să cobor înapoi

până înainte de doi plus doi,

mai jos de cine cât

undeva unde bara procentului nu-mi stătea încă-n gât.

 

Dacă măcar aş fi sigură că ea,

epoca nemăsuratului, a existat cândva (?)

– dar mă tem că ne-am iubit invariabil

cuantificabil.

 

Să fie cinstit, am gândit,

nu ne trebuie chiar un tabel –

fiecare ştie ce-a făcut celălalt şi ce-a făcut el.

Aşa şi e, doar suntem responsabili,

nu ne furăm căciula reciproc

doar că fiecăruia i se vând cu alt preţ

concesiile la iarmaroc.

 

A ta, cu blană, face trei de-ale mele, cu roţi.

Poate mai intră în troc

şi opţiunea de loc

(60-40, fiecare a lăsat de la el),

Iar dacă faci o sarcină numai tu, dar cu drag,

introduci în negociere un furtişag,

deci nu se pune defel.

Să te văd, măsoară cu-n singur cot de sfoară, dacă poţi.

 

Construim de zor trepte par-impare,

una tu, una eu.

Trag compulsiv o linie şi adun –

Echitatea asta nu prea are

niciun dumnezeu.

 

Un gând despre “diavolul contabil

Lasă un răspuns

