droburi de gaz sau de sare

Mi-a trecut astăzi prin minte, amuzându-mă amar, că uneori realitatea poate să explodeze dintr-o expresie, recreând semnificaţie în interiorul ei. Catalizatorul gândului şi al zâmbetului strâmb a fost faptul că mi-a ieşit pe gură, în contextul unei conversaţii despre investiţii ecologice (da, chiar vorbim despre asta şi pe lângă serviciu), „păi o să se apuce oricum să scoată gaz şi din piatră seacă… la propriu”.

Într-o altă ordine de idei, în mormanul de scenarii apocaliptice pe care le proiectăm la cafea zi după zi, drobul de sare fiind, el, foarte prezent, dar impactul lui părându-mi-se momentan de neestimat, m-am trezit că-mi apare la orizont propriul drob, mai curând inevitabil. Oricum s-ar tranşa lucrurile de aici încolo, va veni un rând de despărţiri. Vor fi oameni – cu care te cunoşti relativ intim şi în coşul cărora ai pus o cârcă de drag – pe care, în virtutea lucrurilor, n-ai să-i mai vezi zilnic şi, oricât de mari eforturi veţi face la început, apoi n-ai să-i mai vezi. La fel ca pe întreaga avalanşă de oameni dragi din şcoală, liceu, facultate, servicii înşirate unele după altele, adunaţi de pe la cursuri sau întâlniţi în popasurile migratorii din acelaşi loc, de la care ai învăţat câte o chestie, pe care i-ai învăţat căte o chestie, cu care ai împărţit câte un cort sau o casă, pe care i-ai ştiut doar câte o vacanţă, cu care ai cântat vreodată un colind. Tsunamiul ăsta de oameni pe care îi iubeşti sau doar ţi-s dragi şi care se mută întruna, mama ei de viaţă, se tot duc, cu căţel şi purcel, să populeze vieţile altora, să fie minunaţi şi banali aiurea. Şi mi s-a rupt inima. Aşa, în perspectivă, fix ca la Creangă. În temeiul experienţei jelitului. În amintirea zecilor de bucăţi în care mi s-a mai rupt şi altcândva. Ce chestie de nerealizat din punctul meu de vedere, să „ţi se rupă”…

Un gând despre “droburi de gaz sau de sare

Lasă un răspuns

