Care e timpul liber?

Putine minute din cursul vietii mele sunt atat de usor si punctual recognoscibile drept fericire curata ca momentele in care umblu singura pe strazile unui oras strain si-l fac al meu. Ma joc indelung cu harta inainte, ca sa bantui pe strada cu seninatatea localnicului care are o treaba (in cazul de fata, dat fiind ca merg la 7:30 dimineata la curs, chiar ma amestec fara nada -da, e un calc, da-mi place mie – in valul oamenilor care umplu autobuzele in drum spre serviciu). Cu greu pot sa reconstitui in restul timpului senzatia de libertate si de asumare a starii de adult, valorizata insa cu plus, ca in aceste plimbari singuratice, in care descurcatul, orientarea, cascatul gurii si jocul de-a „cum ar fi daca as locui aici” se imbina intr-o unica stare de bine. Chiar daca locuiesc intr-un oras, in fond, strain. Pe care l-am descoperit candva cu acelasi entuziasm. Sigur, e plauzibil ca senzatia de vacanta sa fie principala sursa a iluziei sporite a autodeterminarii temporare. Pentru ca, desi e foarte mancator de energie sa faci un curs intensiv in doi oameni si o profa, atunci cand m-a intrebat ieri profa ce fac in timpul liber, am reactionat de doua ori. In prima secunda „care timp liber?” si in a doua, surprinzandu-ma pe mine insami : fac exact asta, asta e timpul meu liber, cel in care fac ceva ce imi place, doar pentru mine, de capul meu. Intr-un fel, uneori, si serviciul e timpul meu liber. Ceea ce pune o gramada de intrebari la care nu am chef sa raspund. Dar azi ne gandim doar la varsovia, si luam o inghetata cu chilli pe post de purgativ pentru visele dezlanate despre un optim care nu se poate.

Lasă un răspuns

