vaporul

Nu era alb ca la Aitmatov, fiindcă nu putea fi discernută culoarea lui. Şi oricum, în imaginaţia mea nu era un vapor, ci o insulă. Cu bărbia înfiptă în gâtul gâştei gonflabile care făcea oficiu de colac şi de gânsac Martin, înotam. Drept înainte. Probabil cu o mică conştiinţă a cât de invizibilă sunt şi tentaţia de a mă face răzgâiat vizibilă prin absenţă. Probabil cu joaca în cap cum că pe insulă… Dar amintit, doar cu conştiinţa întinsului corpului de vo cinci-şase ani pe apă, repetat, puternic, fără privire-napoi (fiindcă nu ştii ce poţi decât când nu-ţi pasă de hău??). Voiniceşte şi cu voluptatea muncii şi a depărtării. Fără firimitură de frică. Marea e bună, nu-mi face nimic. Şi am gâscă. Şi pot să înot. Şi cât de matcă e apa. Mi-amintesc încă amuzat percepţia fricii vecinului de cort venit să mă aducă-napoi, tonul cu care m-a abordat ca pe un somnambul pe care nu vrei să-l trezeşti. Că e de mâncare şi că am buzele cam vinete, parcă m-am bălăcit prea mult. Că nu vreau eu s-o luăm către mal?
Nu e nicio metaforă la mijloc, doar stranietatea vizitei unei amintiri, chemată poate de scările multe bătute în ultimul timp – care se termină invariabil şi dezamăgitor la etajul 12, în vreme ce mare era altădată destulă.

2 gânduri despre “vaporul

  1. Imi tot bat capul cu numele vecinului de cort. Un neamt de la Neue Literatur… Sau poate e o amintire suprapusa, cu pierdutul gastei… Si neamtul care-o aduce. Am dat cautare prin diverse asociatii de imagini si situatii. Poate fi Helmut Britz. Sau poate nu, cine stie? Colacul pierdut/salvat mi se leaga cu figura lui, dar poate ma inseala memoria si fugura a aparut cu tine, cu buzele vinete. Epava, insa…

  2. Nu cred că știam cum îl cheamă nici atunci. Dar pot să-ți amintesc că avea hamac, pe care nu prea ajungea să-l folosească, fiindcă mă puneam în el dis de dimineață. Trăiam cu convingerea că e dentist, naiba știe de ce.

Lasă un răspuns

