despre supă pentru activiști

Cred că începe să se lămurească întrucâtva ce mi se pare mie că ar trebui să fac în căutările de grassroots. Aşa cum mi se pare judicios să pun coşul cu rufe acolo unde se dovedeşte că se adună rufele în mod natural, tot aşa mi se pare că valoarea adăugată personală se materializează acolo unde faci ceva ce-ţi vine de la sine şi are sens pentru ceilalţi. Or lucrul care pare să lipsească fără să fie vizibilă valoarea lui adăugată, de care eu sunt convinsă, lucrul pe care-l pot eu face cu drag, e acela dintotdeauna – unsoare în angrenaj. Oamenii vorbesc mai tihnit despre conţinuturile grave dacă e cineva să le facă supă fără să sufere că nu participă 100% la dezbatere. Punctele de vedere simultan valabile care nu se pot asculta reciproc din pricina ideologizării prea accentuate (sau din pricina unui tunnel vision neidentificat, sau din pricină că toţi oamenii care mână ceva se vor alfi şi n-au loc unii de alţii, sau…) au nevoie de solomoni care să construiască consensuri punctuale, cu potenţialul de a schimba ceva. Ceea ce ar trebui să fac este să produc platformă. Să caut modalitatea de a exploata chestia aceea utilă care pune în mişcare funcţia de moderare. Să îmi asum identitatea de Mx la altă scară. Fără iluzii megalo. Cu atât mai mult cu cât, slavă cerului, e o funcţie invizibilă, ca şi până acum. Unsoare pentru angrenaj, supă pentru exaltaţi nemâncaţi. Un fel de… comunicare internă.

2 gânduri despre “despre supă pentru activiști

Lasă un răspuns

