răzlețe

1) Pe geamurile sălii comune a pensiunii, cineva a lipit niște postere cu inimioare arhitectonice. Adică detalii de clădiri în formă de inimioară – scuturi de clanțe pe porți vechi, petice de frontoane, capete de uluci traforate corespunzător. Pe una dintre ferestrele dinspre fața clădirii e un medalion-inimioară în care scrie 1969. Nestăpânită, mustăceala îngână „Please, bring me my wine/We haven’t had that spirit here since 1969…”. Cât de potrivit – locului, stării, adunării :).  La o vreme distanță începe să mă oblige subconștientul să formulez explicit întrebarea dacă dintre nefericiții ca mine, care au trăit accidentul de soartă să fie nevoiți să comenteze Eliade la teză, la bac, la două etape de olimpiadă și la admitere (crunt an 97) mai e cineva care citește Hotel California ca pe rescrierea mutatis mutandis a lui La țigănci.

2) Coșul bicicletei mele este tratat frecvent de trecători drept coș de gunoi ad hoc (e drept, pe strada noastră nu există coșuri oficiale). Uneori mă enervează, dar cel mai adesea tratez fenomenul ca pe un fragment de serviciu public pe care-l ofer gratuit și mă opresc lângă câte un coș de gunoi ca să mă scap de jeg. Așa și ieri, când am „eliminat” următoarele deșeuri: o cutie de red bull (bleah!!!), vreo șase șervețele folosite (nu ne gândim de câți oameni și la ce), vreo cinci bonuri (majoritatea căzute din propriile mele plase), un celofan de bomboană, o agrafă de păr ruptă și… nu, n-am putut să-l arunc: un W de scrabble din lemn, în valoare de nuștiucâtepuncte pe limba ailaltă. Ăsta nu poate să fi ajuns acolo întâmplător, trebuie să aibă o poveste de spus.

2 gânduri despre “răzlețe

Lasă un răspuns

