despre luatul în serios

Acum o grămaaaaadă de ani, cândva când a spune că nu o meritam nici nu începe să-mi acopere semantic măgăria, M mi-a scris o (unică) poezie. Era după ce în principiu ne despărțisem, ceea ce era singurul lucru de bun simț pe care l-am făcut în relația cu pricina. Am citit-o în ora de curs, ca pe un bilețel (așa și fusese transmisă) și am mustăcit la filonul care mi se părea cărtărescian (eram la facultate, după cum spuneam, și în plus aveam informații contextuale mai multe decât mi-ar fi trebuit) și la idee – „iete unde era poetul”. Altminteri, era frumoasă-rău. Și eu o proastă care învățase mai mult să se apere decât să înțeleagă. Nimic n-avea nici cea mai vagă noimă pe partea mea, în continuare nu știu ce m-a mânat.
Există și ea, poezia, presată într-un alt caiet. Se termină cu „Atenție se închid ușile”. Cred că dacă ar pune cineva pe foi succesive poezia aia și ce bricolez eu pe aici când nu încape în eseuțe scărpinate în buric, ar fi imposibil să spui ce e al cui. Mulțumesc, măi omule! Și iartă-mă.

6 gânduri despre “despre luatul în serios

  1. „învățase mai mult să se apere decât să înțeleagă”……..
    ieri, intrebam, impreuna cu Dan Alexe, daca nu crestinismul ne „impinge” sa ne aparam, inainte de a invata sa mergem.
    multumesc, mai omule !

  2. Păi ideea e că „iete unde era poetul” se aplică cu aceeași rigoare, în continuare, pentru mine însămi. În acest sens nu ne luăm în serios, dar în același timp, scriem tot ce nu putem lăsa nescris. „ce bricolez eu” este esența luptei împotriva etichetei :). Dar trebuie recunoscut fiecare colț de drum în care ceva te-a urnit într-o direcție, și poezia aceea cred că a format ceva.

Lasă un răspuns

