întâlniri

Pe stradă, oamenii reacționează surprins-stânjeniți atunci când ți se întâlnesc privirile cu ale lor mai mult de o fracțiune de secundă. Ca și cum, pe stradă, ar avea garda jos la cum își apără gândurile de lumea exterioară și o privire străină le-ar putea citi direct în suflet. Sigur, poate că proiectez asta din pricina surprizei-stânjenelii proprii. Însă în ultimele zile mi s-a tot întâmplat să susțin, aproape fără să vreau, privirile cu care m-am intersectat întâmplător – cu un fel de curiozitate experimentală. Dincolo de supriză, acoperită adesea cu un zâmbet de conveniență („oare mă știe de undeva?”), m-am întâlnit, la un biciclist pe cursieră, la o doamnă în vârstă cu părul proaspăt scos din mâinile unei coafeze, la un domn care circula prin Bruxelles pe 8 august cu fular peste costumul impecabil (e adevărat că doar eu umblam azi-dimineață prin ploaie în sandale), cu o bucurie extrem de umanizantă, cu un fel de recunoștință pentru ruperea convenției prin care nu ne vedem unii pe alții. Cu un soi de împărtășire neașteptată a secundei. Dincolo de garda abandonată se vedeau oameni pur și simplu frumoși. Sigur, aceia fiind oamenii care și răspund la privire :). Sigur, eu văzând doar ceea ce pot vedea 🙂 .

Un gând despre “întâlniri

Lasă un răspuns

