Am visat, către dimineață, foarte realist și la zi. Am visat că o persoană dragă mie m-a invitat la o sindrofie a unui grup de oameni unde mai merge ea din când în când să facă o baie de cultură (persoana fiind reală, grupul nu). O chestie care nu era cu scriitori care se bat pe spate reciproc în spiciuri, așa cum mă temusem în prealabil, ci arată ca o petrecere obișnuită în care însă toată lumea vorbește fără jena oamenilor care nu se cunosc, varii subiecte interesante, analize pertinente ale unor întâmplări recente; mă învârt printre grupulețe. Există undeva un sentiment neclar că e ceva în neregulă, că nu-mi dau seama cum au făcut oamenii ăștia să se adune unii cu ceilalți, în absența unei vămivechi sau a unui concept academic anume, par cumva cam similari pentru o gașcă uzuală de „români în străinătate”, e foarte convenabil omogenă structura, știi la ce să te aștepți, nu trebuie să faci frumos când nu-ți vine, e comod, straniu de comod, dar atât de comod încât îți ațipește neuronul care sesizează stranietatea. Și totul e atât de plăcut inteligent. Înțeleg de ce m-a invitat prietena și ce-i priește ei aici. Apar niște mâncăruri, se țin niște toasturi. Un domn foarte în vârstă, cu aer de senior apreciat de toată comunitatea, se ridică cu obrajii cam îmbujorați să țină următorul toast și se prăbușește brusc între scaun și masă. Aerul din toată încăperea e absorbit de zeci de plămâni înspăimântați. Cineva se apleacă , verifică și apoi spune cu voce solemnă: „a dispărut dintre noi marele numaiștiuce Alexandru numaiștiucum”. Îmi dau lacrimile. Și apoi, de jur împrejur, o parte a grupului rostește în șoaptă „să se odihnească în pace”, iar o altă, mult mai mare parte, ridică cu o mișcare tăioasă brațul drept .

 

Și mă trezesc, cu inima în gât.

Un gând despre “

Lasă un răspuns

